كوپلینگ های زنجیری از چندین دهه پیش در صنعت مورد استفاده قرار گرفته اند و به خاطر پایین بودن قیمت و در دسترس بودن، در اكثر مواقع انتخابی مناسب براي بسیاری از كاربردها می باشند. به خاطر نوع ساختار این نوع كوپلینگ ها كه در قسمت هایی از آن فلز با فلز درگیر است، به جز كوپلینگ های زنجیری پلاستیکی، بقیه انواع كوپلینگ های زنجیری نیاز به روغن كاری دارند. همچنین ماكزیمم فاصله بین دو شفت رابطه مستقیم با عرض زنجیر دارد و این فاصله مي تواند بین⁄1 4 تا ⁄1 8 اینچ تغییر كند. ناهم راستایی بیش از حد شفت ها و عدم روغنكاری زنجیر این كوپلینگ ها، از جمله عوامل سایش دندانه های چرخدنده و تخریب  آنها می باشد. CHAIN 1معمولاً در این نوع كوپلینگ ها از روپوشی كه به آن روپوش زنجیر گفته می شود، براي جلوگیری از ورود آلودگي به كوپلینگ و همچنین جلوگیری از به بیرون پرتاب شدن روغن در اثر نیروی گریزاز مركز حاصل از چرخش كوپلینگ استفاده مي كنند. روپوش ها معمولاً داراي یک روزنه گريس خور مي باشند كه روغن كاری كوپلینگ از آنجا انجام می شود. به علت دشواری در بالانس قطعات این كوپلینگ ها سرعت كاركرد آنها محدود می باشد. همچنین همواره مي بایست میزان هم راستایی محورها را به هنگام تعویض كوپلینگ مورد بررسی قرار داد. از مزایای این نوع كوپلینگ تعداد كم قسمت های تشكیل دهنده و مونتاژ و دمونتاژ آسان آن مي باشد؛ بطوریكه براحتی مي توان قسمت زنجیری كوپلینگ را بدون باز كردن دستگاه محرك یا متحرك تعویض نمود. باید توجه داشت كه این نوع كوپلینگ ها قادر به تحمل بارهای ضربه ای نمی باشند و نمی توانند ضربه هاي اصل از بارهای ناگهانی را به مقدار مناسبی كاهش دهند. بنابراین در صورت اعمال نیرو های ضربه ای، ممكن است زنجیر آنها شكسته شود. كوپلینگ های زنجیری با توجه به نوع زنجیرشان دارای سه نوع غلتكی، بدون صدا و پلاستیکی می باشند: كوپلینگ های زنجیری غلطکی: كوپلینگ های زنجیری غلتكی معمولاً از دو چرخك زنجیری با گام و شماره دندانه های استاندارد تشكیل شده اند. این دو چرخك زنجیری معمولاً توسط دو رشته زنجیر غلتكی به هم متصل می شوند كه چرخك های زنجیری نقش هاب و زنجیرها نقش spacer را بازی می كنند. هریك از چرخك ها به شفت یك ماشین متصل شده و زنجیر، دو چرخك را به هم متصل می كند و در نتیجه با چرخش یك شفت، شفت دیگر هم به چرخش در می آيد. وجود لقی بین زنجیر و دندانه های چرخك زنجیری و همچنین لقی بین قسمت های زنجیر سبب می شود كه این نوع كوپلینگ ها بتوانند ناهمراستایی محورها را تا دودی تحمل كنند. اصلي ترین عیب این نوع كوپلینگ ها، سر وصدای زیاد آنها می باشد. كوپلینگ های زنجیر غلتكی معمولاً برای كارهای با سرعت پایین و گشتاور بالا مانند راه اندازی فیلترهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. كوپلینگ های زنجیری بدون صدا: در این كوپلینگ ها نیز مانند كوپلینگ های زنجیری غلتكی، چرخك های زنجیری نقش هاب و زنجیر نقش spacer را بازی می كند و انتقال گشتاور از طریق زنجیر انجام می شود. با این تفاوت كه نوع چرخك ها و زنجیر استفاده شده متفاوت می باشد. كوپلینگ های زنجیری بدون صدا دارای زنجير هاي خاصي هستند كه چون به صورت غلتكي نمي باشند، صداي كمتري توليد مي كنند. معمولاً از اين كوپلينگ ها براي كارهايي كه نياز به انتقال گشتاور بيشتر در سرعت های بالاتری نسبت به كوپلینگ های زنجیر غلتكی باشد، استفاده می شود. اگر چه این نوع كوپلینگ ها نسبت به كوپلینگ های زنجیر غلتكی روانتر و دارای سر و صدای كمتریست ولی با این حال در مقایسه با كوپلینگ های الاستومری صدای بیشتری دارند. كوپلینگ های زنجیری پلاستیكی: در این كوپلینگ ها نیز مانند دیگر انواع كوپلینگ های زنجیری، چرخكهای زنجیری نقش هاب و زنجیر نقش spacer را بازی می كند و انتقال گشتاور از طریق زنجیر انجام می شود. با این تفاوت كه زنجیر این نوع كوپلينگ ها از جنس هاي غير فلزي مي باشد و معمولاً از آنها براي انتقال گشتاورهاي كمتر و جاهايي مانند صنايع غذايي، نساجي و چاپ كه در آنها روغن كاري و وجود صدا مطلوب نمی باشد، استفاده می شود. همچنین به خاطر پلاستیكی بودن جنس زنجیر این كوپلینگ ها، می توان از آنها در برخی محیط های خورنده نیز به خوبی استفاده كرد. با آرزوی موفقیت برای همه دوستداران علم و دانش شرکت توان گستر آرمانی